قدس آنلاین- بجنورد- کبری علی آبادی: معاون سیاسی، امنتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی از شناسایی از شناسایی عامل انتشار مطلب جعلی منتسب به استاندار خبر داد.

شناسایی عامل انتشار مطلب جعلی منتسب به استاندار

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، محمدتقی ایرانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: متنی در فضایی مجازی به اسم استاندار منتشر شد که روح استاندار نیز از آن خبر نداشت.

وی افزود: این فرد به اسم استاندار، در مطالب منتشر داده، ادبیاتی به کار بوده است که ادبیات مناسب استاندار نبود.

وی افزود: عامل انتشار این مطالب توسط پلیس فتا شناسایی شده است و در این باره پیگیر هستیم.

ایرانی با بیان اینکه خراسان شمالی استان آرامی است و تلاش داریم این آرامش را تقویت کنیم  اظهار داشت: اجازه نمی دهیم با نام استاندار تشویش اذهان عمومی در جامعه ایجاد شده و یا فضای آرام استان وارد چالش سیاسی شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود در باره انتصاب های جدید در استان و با بیان اینکه فرمانداری اسفراین با سرپرست مدیریت می شود گفت: به طور قطع فرماندار اسفراین با حکم قطعی انتصاب می شود و تلاش داریم فرمانداری توانمند که بتواند سیاست های دولت را در این شهرستان دنبال کند منتصب کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تغییراتی در سطح فرمانداری ها، بخشداری ها و برخی دستگاه های اجرای خواهیم داشت.

وی در باره ضرورت های توجه به پدافند غیرعامل در جامعه گفت: امروز اقتصاد، فرهنگ و مسائل زیست محیطی یک حربه برای تهدید است و آسیب های تهدید های اینگونه بعضا از تهدید های نظامی مخرب تر است.

وی تصریح کرد: امروز دشمن فرهنگ، سبک زندگی و اعتقادات ما را نشانه رفته است و در این زمینه باید مراقب باشیم تا نقطه ضعف ها سبب نشود دشمن طمع کند.

*برجام دروغگویی دشمن علیه ایران را به جهان ثابت کرد

معاون سیاسی، امنتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی: برجام توانست درغگویی دشمن علیه ایران را به جهان ثابت کند.

ایرانی اظهار داشت: یکی از مهم ترین نتایج برجام این بود که تهدیدها علیه ایران را خنثی کرد.

وی افزود: برجام سبب شده است تا کشور ما از فضای تنگ و انزوا بیرون آید و امروز با دنیا تعامل داشته باشد.

وی با بیان اینکه امروز مسائل خاورمیانه بدون حضور ایران قابل حل شدن نیست گفت: کشور اسلامی ما به نقض تعهدات در زمینه انرژی هسته ای تهدید شده است اما یکی از دستاوردهای برجام این است که دروغ گویی های دشمن به اثبات رسیده است.

وی با اشاره به نقش رسانه ها در توسعه جامعه آنان را پل ارتباط میان مردم و مسئولان عنوان کرد و اظهار داشت: در تلاش هستیم تا فضای آزاد رسانه ای برای همه کسانی که در این حوزه فعال هستند باز کنیم و برای ما تفاوتی ندارد که رسانه موافق و یا منتقد دولت باشد البته فعالیت رسانه ها باید منصفانه باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی نیز دراین نشست با بیان اینکه پدافند غیرعامل در هشت حوزه تعریف شده است گفت: این حوزه ها شامل پدافند غیر عامل عمومی، پدافند سایبری، پدافند زیستی، پدافند پرتوی، پدافند شیمیایی، پدافند کالبدی یا فنی، پدافند اقتصادی و پدافند مردم محور است.

علی ثروتی اظهار داشت: پدافند غیرعامل در تلاش است تا برای مقابله با تهدید های احتمالی درهر یک از این زمینه ها تلاش داشته باشد.

وی درباره ضرورت پیوست پدافند غیرعامل در پروژه ها گفت: هر پروژه تملک و دارایی باید پیوست پدافند غیر عامل داشته باشد و این امر توسط مشاوران ذی صلاح مورد برسی قرار می گیرد تا الزامات پدافند غیرعامل رصد شود.

وی افزود: در استان چهار شرکت بومی برای انجام اقدامات مشاوره ای و بررسی پدافند غیرعامل پروژه ها برای دریافت مجوز لازم پیگیر هستند و در صورت تایید صلاحیت این شرکت ها توسط سازمان پدافند غیرعامل، مطالعه و مشاوره در این زمینه به این شرکت ها واگذار می شود.

ثروتی درباره وضعیت استان در زمینه فرهنگ سازی و آموزش پدافندغیرعامل در استان گفت: در این باره آموزش یک مقوله مهم واساسی است و باید بتوانیم دانش خود را دراین باره به روز رسانی کنیم و همواره با آموزش های لازم آشنایی ها را ارتقا دهیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی در باره بیوتروریسم در سطح کشور گفت: بیو تروریسیم یکی از تهدید های نوپدید در سطح جهان است و البته در این باره گزارشی از بحران و یا تهدید در کشور واستان نداشته ایم.

وی افزود: دراین باره دستگاه هایاجرایی استان از آمادگی نسبی برخوردار هستند و در رزمایشی توان و مهارت های آنان در زمنیه مهار بجران احتمالی سنجیده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.